- Back to Home »
- E-mailmarketing, spam is irrelevante content
Veel bedrijven in Nederland hanteren e-mailmarketing als onderdeel van hun e-marketingstrategie. Weliswaar komt het vaak niet verder dan het incidenteel rond sturen van een nieuwbrief. Gemiste kans!
Wat al snel onderschat wordt is dat e-mail marketing een groot bereik heeft op verschillende platforms. Mensen lezen niet alleen meer e-mails achter hun computer, maar ook op hun mobiel of tablet onderweg. Je bereikt mensen sneller en eenvoudiger dan via e-mail marketing 10 jaar geleden.
Meer dan de helft van de ontvangen mails worden tegenwoordig al middels mobile devices gelezen.
Meer omzet
E-mailmarketing is nog steeds hot-topic en veel bedrijven generen hier een aanzienlijk deel van hun omzet mee. Hoe ze dit doen? Ze schieten niet met losse flodders! Het komt je vast bekend voor, je hebt onlangs een aankoop gedaan online en je hebt jezelf ingeschreven voor de nieuwsbrief van de desbetreffende webshop exploitant. Laten we zeggen dat je een nieuwe full HD televisie hebt gekocht. Een week na je aankoop ontvang je via de e-mail een nieuwsbrief van de desbetreffende webshop met een geweldig aanbod voor een full HD TV. Niet echt relevant he? En wellicht wel een beetje mosterd na de maaltijd.
Een specifiek aanbod
Relevantie is key
Dit is heel goed toe te passen op e-mailmarketing. In het geval van e-commerce beschik je over gegevens van de klant; leeftijd, interesses en aankoopgeschiedenis.
Het is niet interessant iemand een aanbod te doen van een televisie een week nadat hij of zij er een heeft aangeschaft. Wat iemand in die situatie wellicht wel interessant zou vinden is een beugel om toch die televisie aan de wand te monteren of een afstandbediening waarmee alle apparaten kunnen worden bediend.
Bekijk jouw e-mailmarketingcampagne, ben jij relevant? wat doe je in jouw ogen goed? en wat kun je verbeteren? Deel het met ons in de comments.