Posted by : Unknown Friday, 12 September 2014

College 1: TCED – analyse: bedrijf, 3 leading eConcurrenten + 1 inspirerende partij


TCED-analyse
Naam opdrachtgever:
Traffic
Hoe trekt Bol.com meer bezoekers?

- Search Engine Optimalisation (SEO)
- Search Engine Advertising (SEA) -> Google Adwords
- Relevant ads -> Google Adsense)
- Samenwerken met externe partners (zowel zakelijk als particulier)
- E-mailmarketing
- Social Media
- Reclamecampagnes (offline) -> TV, Radio, Krant




Conversion
Hoe verhoogt Bol.com conversie?

- Aanbiedingen te doen die op dat moment relevant zijn (zoals back to school actie nu)
- Aanverwante producten te leveren.
- Een groot assortiment te bieden.
- Door goeie service creëer je vaste klanten.



Excellence
Hoe maximaliseert Bol.com klanttevredenheid?

- Eenvoudig bestel en afrekenproces
- Voldoen van de klantverwachting (snelle levering, makkelijk, etc)
- Recensies op producten van klanten (klant kan zelf beoordelen)

Hoe maak je je internetstrategie winstgevend?

- Duidelijke doelen stellen
- Hoe denk je welke conversie te behalen?
- Meten is weten!
- De overname van Ahold heeft diverse voordelen voor Bol.com zoals een efficiënter distributiesysteem en verschillende verkoop- en afhaalpunten


Dialogue
Hoe spreek je je bezoekers aan? En hoe ga je met ze in gesprek?

- Door te bieden wat ze zoeken (op een gebruiksvriendelijke manier)
- Door aan te sluiten bij hun behoeftes
- Door een bezoeker de ruimte te geven zijn input te leveren kan je een dialoog faciliteren
- Open staan voor feedback en de bezoeker een podium bieden (recensies op de website en via social)



Conclusies
Bol.com is natuurlijk een gevestigde naam op de Nederlandse e-commerce markt met een omzet van 355 miljoen in 2011. Een advies geven over Bol.com is dan ook heel lastig, aangezien zij een team van experts hebben die veel meer inzicht hebben in E-marketing dan wij.

Wel is het interessant Bol.com te analyseren en te zien wat hun nou succesvol maakt. In onze optiek is dat het uitgebreide pallet aan diensten die zij bieden en hoge mate van kwaliteit waarop ze dat doen.




3 leading eConcurrenten:

- Wehkamp
- Amazon
- Bruna

1 inspirerende partij:

Coolblue
- Vernieuwende marketingcampagnes via Social Media
- Hoge mate van service
- Persoonlijk advies / beoordeling producten

- Reeks aan webshops in diverse producten

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © Isebrand & Bram over E-Social - Skyblue - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -