- Back to Home »
- College 1: TCED – analyse: bedrijf, 3 leading eConcurrenten + 1 inspirerende partij
Posted by : Unknown
Friday, 12 September 2014
College 1: TCED – analyse: bedrijf, 3 leading eConcurrenten + 1
inspirerende partij
TCED-analyse
|
Naam
opdrachtgever:
|
Traffic
|
Hoe
trekt Bol.com meer bezoekers?
- Search Engine Optimalisation (SEO)
- Search Engine Advertising (SEA) -> Google
Adwords
- Relevant ads -> Google Adsense)
-
Samenwerken met externe partners (zowel zakelijk als particulier)
- E-mailmarketing
- Social Media
- Reclamecampagnes (offline) -> TV, Radio, Krant
|
Conversion
|
Hoe
verhoogt Bol.com conversie?
-
Aanbiedingen te doen die op dat moment relevant zijn (zoals back to school
actie nu)
-
Aanverwante producten te leveren.
-
Een groot assortiment te bieden.
-
Door goeie service creëer je vaste klanten.
|
Excellence
|
Hoe
maximaliseert Bol.com klanttevredenheid?
-
Eenvoudig bestel en afrekenproces
-
Voldoen van de klantverwachting (snelle levering, makkelijk, etc)
-
Recensies op producten van klanten (klant kan zelf beoordelen)
Hoe
maak je je internetstrategie winstgevend?
-
Duidelijke doelen stellen
-
Hoe denk je welke conversie te behalen?
-
Meten is weten!
-
De overname van Ahold heeft diverse voordelen voor Bol.com zoals een efficiënter
distributiesysteem en verschillende verkoop- en afhaalpunten
|
Dialogue
|
Hoe
spreek je je bezoekers aan? En hoe ga je met ze in gesprek?
-
Door te bieden wat ze zoeken (op een gebruiksvriendelijke manier)
-
Door aan te sluiten bij hun behoeftes
-
Door een bezoeker de ruimte te geven zijn input te leveren kan je een dialoog
faciliteren
-
Open staan voor feedback en de bezoeker een podium bieden (recensies op de
website en via social)
|
Conclusies
|
Bol.com
is natuurlijk een gevestigde naam op de Nederlandse e-commerce markt met een
omzet van 355 miljoen in 2011. Een advies geven over Bol.com is dan ook heel
lastig, aangezien zij een team van experts hebben die veel meer inzicht
hebben in E-marketing dan wij.
Wel
is het interessant Bol.com te analyseren en te zien wat hun nou succesvol maakt.
In onze optiek is dat het uitgebreide pallet aan diensten die zij bieden en
hoge mate van kwaliteit waarop ze dat doen.
|
3
leading eConcurrenten:
-
Wehkamp
-
Amazon
-
Bruna
1
inspirerende partij:
Coolblue
-
Vernieuwende marketingcampagnes via Social Media
-
Hoge mate van service
-
Persoonlijk advies / beoordeling producten
-
Reeks aan webshops in diverse producten